Friday, November 20, 2009

2 in 1- Kegembiraan dan Kesedihan

Assalamualaikum....

Apa Khabar sahabat2 sekalian?? moga sentiasa dibawah naungan dan rahmat kasih sayangNya... bersyukur ke hadrat ilahi kerana kita masih berpeluang merasai nikmat iman dan islam,Alhamdulillah...

Ok, ape ye post kali ni...2 in 1?? kenapa?? kerana terselit kesedihan dan kegembiraan setiap perkara yg berlaku dalam kehidupan sy baru2 ini...

Alhamdulillah, akhirnya tamat sudah peperangan exam dan demam exam pd 11hb yg lepas...dan seperti perancangan awal, sy dan JPK2 mawar yg lain akan ke PANGKOR utk bercuti bersama2 selama 3 hari...namun,disaat2 akhir sy terpaksa menarik diri...sob3,sedih sgt...3 hari menangis x henti2 (tipu je,nangis kejap2...biasa la tu...hehe)..sy lah org yg paling bersemangat utk pergi bercuti dan akhirnya sy juga org yg menarik diri...ade hikmah disebalik semuanya itu, rezeki belum tiba...

kenapa ye sy menarik diri?? merajuk?? eh, xla...bukan merajuk,tp ade tanggungjawab lain yg perlu diutamakan...sebagai anak sulung, keperluan keluarga perlu diutamakan...umi dan ayah mengharapkan sy disisi mereka sebelum saat akhir mereka meninggalkn tanah air...

berita gembira utk umi dan ayah, Alhamdulillah mereka berpeluang utk menunaikan haji pada tahun ini...lambaian kaabah disambut dgn hati yg girang dan penuh kesyukuran...mereka telah selamat tiba di tanah suci makkah pada 16 nov....kegembiraan jelas terdengar dari corong telefon...ya,walaupn agak sedih kerana terpaksa berpisah sementara namun hati gembira diatas kegembiraan umi dan ayah...moga lepas ini rezeki sy pula ke tanah suci...

setiap yg baik dan buruk itu semuanya ketentuan Ilahi, ada hikmah di setiap kejadian..cume kite perlu renung kembali...jgn mudah mengeluh,jgn mudah berputus asa...kite perlu terus berusaha, berusaha utk menjadi yg terbaik..berusaha utk mendapat yg terbaik,walaupn kadangkala ianya sukar...ya Allah, aku ini hambaMu yg lemah...tabahkan lah hati,kuatkn imanku,perbaikilah akhlakku...hanya kpd Mu ya Allah,aku berserah dan kepada Mu aku minta pertolongan...amin

2 kata-kata semangat:

Lisam said...

padan muke xle p pangkor..

1 lagi hikmah..
sebab nanti bot tenggelam lak..masyit kan berat..

haha =D

masyitah said...

awat jahat sgt pakcik lisam ni...bukan nk bg kata semangat...(3 hari nangis tau x??)...pakcik ni xde rase simpati langsung...eh, xde nye bot tu tenggelam...kalo pakcik naik ye la tenggelam...

Post a Comment