Sunday, August 29, 2010

Ramadhan-Ukhuwah terus Mantop

Sehari Bersama iLuvIslam
www.iluvislam.com
Oleh: Setiausaha Event Team Malaysia
Editor: azzahra_solehah

14 Ogos 2010 - Alhamdulillah, dengan izinNya,event Team iLuvislam.com telah Berjaya menganjurkan Dialog Krew (DK3) buat kali ke-3 pada hari sabtu lepas (14 Ogos 2010) bermula pada jam 9.00 pagi dan berakhir pada jam 4.30 petang. Program ini dijalankan di Masjid Muaz Bin Jabal, Setiawangsa. Sepanjang program ini, pelbagai aktiviti dijalankan bertujuan untuk memantapkan ukhuwah sesama krew.

Selepas beberapa aktiviti riadah, sesi pertukaran hadiah sudah menjadi seperti resam dalam program DK ini dimana setiap krew perlulah membawa hadiah untuk ditukarkan sesame krew secara rawak. Istimewanya acara ini adalah kerana setiap hadiah hendaklah dibalut dengan surat khabar.

DK3 kali ini diakhiri dengan diskusi sesama krew bagi menbincangkan masalah dalam organisasi, memberi pandangan dan cadangan untuk memantapkan organisasi iLuvislam.com dimasa hadapan.

Diskusi dimulakan dengan kata-kata aluan oleh Presiden iLuvislam.com, Saudara Imran Koyube kemudian sesi suai kenal bagi krew-krew yang baru pertama kali menghadiri program iLuvislam.com

krew iluvislam yang ceria-ceria belaka

Selepas tamat DK3, program pada hari itu diteruskan lagi dengan B2B@Ramadhan kali ke-3. Program ini adalah anjuran iLuvislam.com dengan kerjasama karangkraf Sdn. Bhd. Melalui B2B ini, pengunjung iLuvislam.com dapat berkumpul beramai-ramai untuk merapatkan silaturrahim di alam realiti. Misi B2b adalah untuk mengumpulkan sebanyak mungkin pengunjung iLuvislam.com di seluruh dunia dalam sesuatu masa yang ditetapkan oleh penganjur.

Dalam sesi Sharing@B2B, iLuvislam menjemput Saudara Izwan, Kol. Hamdan dan Ustaz Shahrizan untuk menyampaikan sedikit perkongsian. Saudara Izwan berkongsi tentang pengalaman beliau ketika berada di luar negara serta mengenai betapa pentingnya pertambahan ilmu agama seiring dengan pertambahan usia.

Sesi sharing diteruskan lagi oleh Kol. Hamdan yang menceritakan tentang kepentingan komunikasi yang mantap antara anak dan Ibubapa mereka. Komunikasi yang berterusan akan merapatkan hubungan sesama anak dan keluarga. Ustaz Shahrizan pula berkongsikan pengalaman beliau sepanjang menjadi Imam di masjid beserta dengan sedikit nasihat yang bermanfaat.

Sebelum majlis berbuka, sedikit tazkirah Ramadhan telah disampaikan oleh Ustaz Shahrizan. Fokus utama dalam tazkirah Ustaz Shahrizan adalah mengenai kualiti ramadhan. B2B kali ini ditamatkan dengan Solat sunat tarawih secara berjemaah di Masjid Muaz B Jabal.


Krew, serta user bergambar bersama kol. Hamdan dan ustaz Shahrizan


krew muslimin yang mantop-mantop

0 kata-kata semangat:

Post a Comment