Thursday, January 27, 2011

Kerjaya!! itu PASTI!!


Assalamualaikum dan salam mahabbah buat shbt2 yg masih sudi mengunjungi laman sesawang sy ni….mg dh lame bersawang pn blog ni kan…huu…

Entry kali ni lebih kepada kehidupan sy skrg setelah bergelar dot dot dot….ops, gurauan semata =p…fakta sebenar adalah setelah bergelar graduan…Alhamdulillah…sy dh konvo dan juga sy sudah BERKERJAYA!! Ok, berkerjaya…bagaimana timbulnya soal berkerjaya itu?? Berkerjaya itu timbul bila seseorang itu sudah berJAYA mendapatkn KERJA…jd terbentuklah perkataan KERJAYA gabungan antara KERJA + JAYA…hehehe…mengarut sudah…


Kerjaya yg sy pilih adalah sebagai GURU TADIKA…@ lebih tepat lg GURU PASTI…anda semua pernah dgr ttg PASTI?? @ anda sendiri tidak PASTI?? Huhu…bagaimana sy boleh bkecimpung dlm kerjaya ini?? Oh, pnjg ceritanya…dpendekkan cerita, sy sudah jatuh hati pd professsion pendidikan awal kanak2…

Alhamdulillah, februari ni genaplah 7 bulan sy sebagai org yg berkerjaya…pelbagai dugaan dan ujian yg melanda diri ni…kerana org pandang, kerjaya sy itu bkn kerjaya yg HEBAT…mgkn kerana kelulusan yg ada x selari dgn kerjaya sy….namun gagahkn diri juga, mendengar dan menjawab pertanyaan orang sekeliling…menangkis tanggapan demi tanggapan…Alhamdulillah dpt juga bertahan sehingga skrg..lepas ni xtau la kan…

WALAU APA PUN…sy sangat gembira dgn kehidupan skrg…menunggu yg akan datang pula, dgn doa dan usaha…moga diberkati olehNYA…PASTI CEMERLANG, ISLAM GEMILANG!! ALLAHU AKHBAR!! =)

5 kata-kata semangat:

LayyinuL Qalbie said...

salam alayk...zahra syg,
berbanggalah dengan anda..dengan kerjaya anda... bukankah bertuah menjadi pendidik, menjadi pembentuk kanak-kanak.. zahralah pencorak peribadi mereka, dengan sulaman akhlak Islam..yg org lain tak nampak istimewanya, tapi andai kanak-kanak itu terbentuk dari acuan Islam didikan zahra, bukankah ia suatu pahala yg besar, dan sumbangannya besar pd masyarakat/generasi akn datang...

berbanggalah dengan kerja halal kurniaan Allah, dgn masa yg sedikit luang itu pula, disumbang utk dakwah... whatever it is, i'm proud of you!
uhibbukifillah anti..wassalam

LayyinuL Qalbie said...

kim salam kt budak yg minum botol susu kt depan skali tu... terlalu chumell la!tolong2.. =)

............... said...

jangan mendengar kata2 org dik..
dengar lh kt2 Allah.. km disini insya Allah sentiasa membahumu..
andai dtg 1 ketika nnt, kami melukaimu, melupakan mu.. ingatkan kami kembali bhw kami ada adik berjiwa besar bernama masyitah azzahra.. ingatkan kami kembali utk brtnya khabar mu.. mendengar keluh kasih mu..
dirimu adik terbaik kami.. terus mendidik generasi wahai adik..

-k has

Syauqatul Wardah said...

Assalamualaikum akak..^_^

Akak, saya pun sgt minat dgn pendidikan awal kanak2!comelnya tgk budak2 tu! *pengsan*
akak, skrg saya pelajar Bahasa Arab dkt UIA, kalau tanya cita2 saya, mesti sy jwb pensyarah BA, entahlah, sbnrnya sy xminat sgt nak mengajar org2 bsr, tapi sy sgt suka kerja mcm akak, teruskan kak! ^_^

kaadal mu'allim rasuulaa...hampir shj seorg guru itu menjadi seorg rasul. akak , teruskan dgn apa yg akak buat skrg andai akak rasakan ini yg terbaik. Manusia mmg..=) kdg2 akak kan, kalau org buat baik, pasti ada byk soal, kalau buat jht pun lagilah. Akak kuatkan semangat ye, kita hidup nak pandangan Allah, bukan pandangan manusia, Allah tahu apa dlm hati kita, jadi akak, ma'annajah!

moga mujahidin dan mujahidat kecil itu menjadi pembela agama mereka suatu hari nanti, Insya-Allah!


p/s: nama blog akak ni, semua ada dkt nama adik beradik sy, saya ank sulung ada seorg adik prmpuan, nama sy ada pkataan 'Azzahra', adik pula Masyitah, hehe ^_^

Syauqatul Wardah said...

maaf ye kak, tertinggal, *kaadal mu'allim an yakuuna rasuula ^_^

Post a Comment