Monday, July 27, 2009

Pembuangan Sawang....

Assalamualaikum...

Apa kabar sahabat2 sekalian....moga sentiasa berada di jalan yg benar....

tiada pengisian ape pn kali ni, sekadar memenuhi permintaan seorang sahabat yg sy kenal melalui iluvislam..ukhti princess_islam..syukran ila kerana igt kt sy, sbb tu ila bg tag kn...hehe...

ni syarat2 yg ila tetapkn utk menjawab tag yg diberi....sila patuhi arahannye...huhu

These are the rules:

1. Go to your photo files…Select the 6th photo folder.
2. Select the 6th photo in that folder.
3. Post that photo along with the story behind it.
4. Then challenge 6 blogging friends to do the same!


- arahan pertama...sy sudah pn ke photo files n buka folder no 6

- arahan ke-2...pilih plak gambar yg ke-6 dalam folder td..


ha, ni la gmbr ke-6 dlm folder no 6....
(tu pn setelah menyusun folder, kerana folder sy bersepah..huhu)

- arahan ke-3 ialah kena selitkn cerita disebalik gmbr yg sy letak ni...

serba sikit pasal gambar ni...ini sepupu sy yg ke-22...namanye Muhammad Badrul Amin...kami selalu panggil dia badrul@bad@butak@abg...gambar ni diambil semasa dalam kereta yg dipandu oleh sy...masa ni nk g beli nasi ayam mencongkam....huk3...

nk cite ckit pasal badrul la...badrul ni anak sulung, n anak kepada makcik sy yg ke-7...umur baru masuk dua tahun pd 7 feb lepas (kalo x silap la tarikh la....huhu)...dia sgt la tinggi jika nk dibandingkn dgn sepupu sy yg ke-23 (mereka sebaya, tp kalo berdiri bersebelahan, mg berbeza..badrul tinggi tp khairul kecik je)...badrul ni comel, pandai, rajin, n kuat merajuk....huhu..itu je kot yg dapat di ceritakn

arahan ke-4....challenge plak 6 org shbt blogger....so, sy nk bg tag ni kepada..

-kak saidah
-ukhti ina
-ukhti soleh
-ukhti syamimi
-ukhti ikin (sinar mawaddah)
-kak rosniza

kalo rajin buat la homework ni ye..tiada paksaan...huhu

Homework ke-2 dari ukhti ila...

malam ni kejenye buat homework yg diberi oleh sahabat..tu la, sape suh kumpul byk2 n tangguhkn keje...ni la jd nye....hak3..jom kite same2 bace ape homework yg dberikn tu.....

1)Bekas kekasih saya adalah :
-lelaki....xkn pempuan kot...huhu

2)Saya sedang mendengar :
-lagu kt blog org...tp xtau lagu ape, sbb tersekat2...

3)Mungkin saya patut:
-tido skrg ni...amboi2, mentang2 la cuti seminggu...

4)saya suka:
-bace buku...n hobi baru, g ziarah blog org lain..huhu

5)Sahabat-sahabat baik sy:
-semua yg baik2 la...yg jahat2 xkn nk kate sahabat baik kn.hihi...
geng TLC @ mawar is the best sahabat....n krew iluvislam yg rapat2 pn my best sahabat....huhu....

6) Saya Tak Faham:
-bila org cakap berkias, n cakap guna bahasa yg tinggi standardnye...hehe

7)Saya kehilangan:
-seorang datuk yg penyayang...Allah lebih sygkn dia....moga dtempatkn besama golongan org2 yg beriman....al-fatihah...

8)Ramai yg kata:
-sy ni xde gaya anak sulung....huhu...ala2 anak bongsu n org yg ade abg n kakak...hak3...

9)Makna nama saya:
-penyisir rambut anak firaun yg suci...

10) Cinta itu adalah:
-hanya utk Allah dan Rasul, serta mereka yg mencintai Allah dan Rasul...

11)Di suatu tempat seseorang sedang:
-tido dgn lenanye...(adik sy la tu)

12)Saya akan cuba:
-menjadi mujahidah sejati...insyaAllah....menegakkan kalimah LAILAHAIL LALLAH

13)Ayat"Selamanya"membawa maksud:
-yg kekal dan terus kekal sampai bila2....itulah dia hari akhirat...

14)Telefon bimbit saya:
-di hadiahkn oleh nenek sy....kemudian sy beli plak guna duit ptptn...ish3, kaya betul budak ni, smp 2 hp dia...huhu

15)Bila saya terjaga dr tidur:
-duduk seketika utk menstabilkn keadaan, n pergi ke toilet....

16)Saya bila meluat bila melihat:
-org dating n bergurau senda di khalayak ramai...ish3...Astaghfirullah, moga mereka insaf

17)Pesta/Parti adalah:
-bila semua sedara mara berkumpul beramai-ramai....setiap minggu ade parti drumah sy....(baru balik dari parti dirumah mak ngah, best2...walaupn x semua ade kali ni)

18)Haiwan yang paling comel yg saya pernah temui:
-hm, ape ek...sy geli dgn haiwan...kecuali, ikan kot..sbb dia dlm akuarium...huhu

19)Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya:
-masa kanak2, x perlu fikirkan masalah yg besar....just masalah remeh temeh je...cthnye: sape nk jd kakak ni, asyik aku je...hak3 (waktu main masak2)

20)Hari ini :
-pagi di uitm shah alam menghadiri perasmian kelab DAMAI ipta, petang di gombak...

21)Malam ni saya akan:
-membersihkn blog yg bersawang..hehe...ni tgh dlm proses ni

22)Esok sya akan:
-kemas ape yg patut....alahai, baju pn banyak x lipat lg ni...ish3

23)Saya betul2x inginkan:
-menjadi anak yg solehah, isteri yg menjadi sayap kiri dalam membantu perjuangan seorang suami..dan ibu yg mendidik anak2 menjadi pejuang agama Allah....

24)Ketika sy lihat wajah saya di cermin pagi nie:
-Alhamdulillah

25)Pusat membeli belah / arked permainan :
-ntah la

26)Makanan barat atau jepun:
-Halalan toyyiban, tu yg diutamakan...

27)Bilik yg terang atau gelap:
-kalo dok sorg2, biar la terang skit....gelap bila nk tido je...huhu

28)Makanan segera adalah:
-dgn segeranye dapat penyakit....

29)Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
-ha, dh amik barang org pulangkn balik....(abg sy pinjam pemadam dan pembaris, dia dh pulangkn dh...huhu)

30)Siapa yang anda mahu tag????
-hm, nk tag perdana menteri boleh x...huhu...semua yg jd follower sy la..jawab jgn x jawab...permintaan dari seorang sahabat....huhu

31)siapakah yg bertuah itu..?? kalian insan terpilih...hihi
follower yg dikasihi....sudi follow blog sy...

0 kata-kata semangat:

Post a Comment