Friday, July 10, 2009

Tahun Akhir?? betul ke ni....

Assalamualaikum...

Apa kabar teman-teman semua...moga kita berada dibawah naungan dan rahmat Allah...


rajin la pula update blog hari ni....kenapa ye?? mgkn kerana sy akan meninggalkan blog ni bersawang dalam waktu yg agak lame...hehe


Minggu ini adalah permulaan bagi semester baru...pejam celik, rupenye sy sudah melangkah ke tahun akhir...ya Allah, macam x percaya pn ade...masih rase baru semalam sy masuk blajar...
Alhamdulillah, dgn izin Allah sy dapat meneruskan pengajian ke peringkat ini...

Usia makin meningkat, dari hari ke sehari sy makin sedar tanggungjawab dan amanah yg dipikul semakin bertambah...kadang2 rase tidak berdaya utk memikulnye, kerana sy bukanlah seorg insan yg kuat...sy takut, sy x mampu memegang amanah yg dberi...sy takut akan dpersoalkan di akhirat kelak...apakah yg kamu telah lakukan sepanjang hayatmu??

Moga Allah memberi sy kekuatan dan ketabahan dalam melaksanakan setiap amanah dan tanggujawab yg dberikan...


Terimbas kelas pertama yg sy masuk dalam minggu ini...kelas Strategic Management...ya Allah, gugup sgt jantung ni kerana mendengar cerita dari kawan2 kelas ttg lecturernye...


"lecturer tu garang, dia tegas tau"

"xleh ,menulis masa dia tgh bg lecturer...kena focus"

"lecturer tu bawa rehal g clas, mcm nk ajar mengaji plak"


"xleh masuk lambat, kena masuk dulu dari dia"

"dress code, jaga wei...ade yg kena halau clas"


dan berbagai lg la yg terkeluar dari mulut kwn2 sekelas ttg beliau...namun, semalam sy sudah berdepan dgnnye...ya, mg dia agak garang...tiada senyuman di wajahnye...kecut perut juga berada dalam situasi begitu...pelbagai soalan yg diajukan...suaranye tegas, dan agak menggerunkan...sy mula berfikir, bagaimana sy hendak belajar dalam keadaan begitu??


Namun, sy positifkn diri sendiri...mgkn dgn cara itu kami semua akan lebih serius utk belajar...dgn caranye yg begitu, mgkn kami akan score A dalam matapelajarannye...insyaAllah...moga Allah hilangkn rase gerun terhadapnye kerana juga hanya insan biasa...rase kegerunan itu bkn utk manusia, tp utk Allah...


Pembalasan dari Allah lebih dahsyat dari denda yg diberikan oleh lecturer...wah, kata2 semangat utk sy...moga lepas ni masuk kelas, sy akan lebih tenang dan tidak gementar...
wahai teman-teman, doakan kejayaan sy...kadang2 sy merasa lemah...kadang2 sy rase tidak berdaya utk meneruskan pengajian ini...keputusan sy tidaklah sehebat yg lain...sy terfikir, adakah tempat utk org seperti sy apabila masuk ke alam pekerjaan??

Namun, janji Allah itu pasti...setiap hambaNya yg berusaha bersungguh2, berdoa dan bertawakal, Allah akan balas setimpal dgn usahanya...
USAHA + DOA + TAWAKAL = KEJAYAAN yg diredhai




3 kata-kata semangat:

istisyad said...

Salam mahabbah wahai kakakku syg..
Huhuhu...
sedey2.. :(
Kak Masyitah da nak tinggalkan yani.
Tapi tak pe, perjuangan tetap akan yani serta sahabat2 yg lain teruskan..
Doa yani sentiasa mengiringi setiap langkah perjuangan akak...
Hanya demi Islam yang tercinta...
Moga bertemu lagi...
Tidak di dunia, Insya-Allah di jannahNya...

1jja1912 said...

assalamualaikum masyitah..
>> Husnulzhan.. Kat luar tu insyaAllah ader tempat untuk sesiapa pun.. Man jada Wa Jadda kan? [promote blog si amanshah kot,hehehe]
kat luar tu sentiasa ada ruang dan peluang untuk sesiapa yang berusaha untuk mencari, dan tidak pernah berhenti untuk teruskan perjalanan.
Salam Motivasi, jangan sedih2 tau..Jalan ini perlu gak di teruskan, walaupun kat depan ni tak tau apa rintangannya..just be prepared [ni scout nyer tagline nih]..Sabar..cz disini bukanlah akhiran destinasi..

Lisam said...

setahun lagi bakal bergelar penganggur..tahniah~

Post a Comment