Sunday, May 31, 2009

Berkunjung ke Rumah orang


Assalamualaikum,




Adab berkunjung ke rumah orang...beri salam sebanyak 3 kali...kalo x bersahut, pulang la...mgkn kehadiran kite x diterima...tp, tuan rumah pn perlu beradab...jgn menghempas pintu kalo ade tetamu yg x diundang datang...cari lah helah utk menyuruh tetamu tu pulang...


P/S: kartun ni diambil dari iluvislam.com hasil nukilan MFR
...klik sini

8 kata-kata semangat:

Lisam said...

tok..tok..tok..
assalamualaikum...

tok..tok..tok..
assalamualaikum...

tok..tok..tok..
assalamualaikum...

grrr...

bzzzztttttt....fire..fire..dusshhh3x..
huh..padan muke..
pekak ke hape aku duk kasik salam kat luar nih..

hahaha~

~ aman shah ~ said...

Lisam2...
Umur dah lanjut, tapi perangai...
kalah aman~~

Dah2...
jgn nak berangan awak tu atromen pulak...
terima laa hakikat awak tu hanya raksasa yg menyerang bandar shah alam jaa...
hehe

haha...
Kak syit jgn layan lisam tu...
nnt sama2 berjangkit~~
huahua...

minat ek karya2 Fakhrul tu? (MFR)...
tgk laa lagi karya dia yang lain kat
http://contengmfr.blogspot.com/

azzahra_solehah said...

salam....

ish3...aman n pakcik lisam ni mg la peminat setia masyitah..hak3..

jgn gaduh2 ye...pakcik lisam, kate nk kawin cube ar jd matured skit...huu

to aman: mg akak minat lukisan dia tu...cantik dan ade pengisian...byk dh copy kartun dia yg kt forum iluvislam tu...huu...dia kawan aman ke??

~ aman shah ~ said...

MFR tu utk Mohd Fakhrul Razi..
a ah..kawan aman tu...
sama sekolah dulu masa form 4 dan form 5...
tapi dia pandai~~ aman biasa2 jer~~

1jja1912 said...

dah..balik aje kalau orang tak nak terima..bawak sekali ngan hantaran2 tu..wakakaka..mengarut aper c ijja nih..huh!

masyitah said...

to kak ijja: amboi, dh x sabar2 kot menunggu org bw hantaran...ni boleh masuk geng pakcik lisam ni...hee

Qalam Aisyiq said...

Hahahaa..

alah..kaka syit..
kang niyh..penyakit kahwin..
semua dah berjangkit...

Nii sume dari lisam lah..
dia yg gatai nak kawen..
abesss jangkit kat semua..

hahahhahahaa..~~

azzahra_solehah said...

Aisya, awk pn dh bjangkit eh dgn en lisam....
nk kena piat telinga ni....
kak masyitah eh...
nt awk pn jd raksasa...(sbb raksasa je pgl syit tu...raksasa AMAN n raksasa pakcik LISAM)

Post a Comment